Plezališča

Plezališča v dolini Trente in okolici

V dolini Trenta sta za prosto plezanje opremljeni dve plezališči: Trenta, Pri Pavru ter alpinistično športno plezališče Zadnjiški Ozebnik. V bližnji okolici pa je tik pred Bovcem še plezališče Kal Koritnica ter plezališče na Vršiču.

Primeren čas za plezanje je od pomladi do jeseni, v plezališču Kal Koritnica pa poleti. Razen Zadnjiškega Ozebnika, so plezališča primerna tudi za obisk družin z otroki.

Trenta (Pri Plajerju)

Plezališče je od vasi Trenta (Informacijsko središče TNP) oddaljeno 4,5 km v smeri proti Bovcu. Nahaja se na drugi strani Soče, nasproti galerije, ki glavno cesto varuje pred skalnimi podori iz Berebice.

Parkiranje je možno na desni strani ceste, tik za galerijo. Dostop do njih traja 5 min. Sočo prečkamo preko visečega mostu.

Smeri na balvanih so visoke okvirno 15 metrov. Na levem, nekoliko nižjem in širšem balvanu je 8 smeri, v razponu ocen težavnosti od 4a do 6a+. Na desnem balvanu je 7 smeri z ocenami od 6a do 7a. Večina smeri sodi med 4a in 6b+.

Pri Pavru

Plezališče je od vasi Trenta (Informacijsko središče TNP) oddaljeno 2,2 km v smeri proti Vršiču. Nasproti cerkvice Sv. Marije je manjše parkirišče.

Dostop do plezališča vodi preko viseče brvi nad reko Sočo, ter levo po Soški poti. Do plezališča je 5 – 10 minut hoje. Smeri so visoke med 15 in 40 metri.

Za večino smeri je potrebna 60 metrska vrv, pri najdaljših smereh je sredi stene urejena veriga za spust. Plezališče ponuja 16 smeri težavnosti med 4a in 7c+, večina je v razponu med 4a in 6b+.

OPOZORILO: nedavno so nas plezalci opozorili na nevarnost padajočega kamenja s pobočja nad plezališčem!

Stena Zadnjiškega Ozebnika

Stena je lepo vidna s parkirišča pred Informacijskim centrom TNP, levo za stavbo.

Dostop do plezališča je iz doline Zadnjice. V dolino zavijemo na ovinku številka 50. Parkirišče je urejeno kakih 500 metrov od odcepa z glavne ceste Vršič – Bovec, nekoliko dalje od prve hiše v dolini Zadnjice (hišna številka Trenta 56). Od parkirišča se vrnemo po cesti kakih 250 metrov in prečkamo potok Krajcarica preko edinega mostu.

V steni Zadnjiškega Ozebnika so s svedrovci opremljene, več raztežajev dolge smeri s kratkim dostopom in hitrim sestopom po vrvi. V steni je priporočljiva čelada, za vzpon pa 12 kompletov in dvojna vrv za spust. Smeri so visoke med 210 in 440 metri.

V Ozebniku so štiri smeri.

1. Gorska roža (višina 310 m)

Prvi raztežaj sledi položnim ploščam v vpadnici velike sive zajede.

Sestop: spust po smeri.

Ocena 7b (7a obvezno)

Raztežaji: 1. 4bc, 2. 4bc, 3. 6b+, 4. 6c+, 5. 6a+, 6. 7a, 7. 6a+, 8. 7b, 9. 6b, 10. 6a

2. Kopiščarjeva (višina 440 m)

Od vstopa za Gorsko rožo desno po stezi čez zaraščeno pobočje do gredine pod začetkom smeri. Prvo varovališče je desno od značilne lope.

Sestop: najprej spust dvakrat po 50 m po Kopiščarjevi, potem po Gorski roži.

Ocena 7a (6c obvezno)

Raztežaji: 1. 6b+, 2. 6b+, 3. 6c, 4. 6c+, 5. 6b, 6. 6b, 7. 7a, 8. 4bc, 9. gredina, 10. 6b+

3. Krajcarica (višina 210 m)

Vstopi na začetku značilnega belega raza, ki kasneje preide v zajedo.

Sestop: spust boljše po Harlekinu / možno tudi po smeri

Ocena 6a+ (5c obvezno)

Raztežaji: 1. 6a, 2. 5c, 3. 6a+, 4. 6a+, 5. 6a+

4. Harlekin / Arlechino (višina 440 m)

Vstopi v območju značilnega belega stebra desno od Gorske rože.

Sestop: spust po smeri Ocena: 6c+ (6b obvezno)

Raztežaji: 1. 6a, 2. 6a, 3. 6b, 4. 6c+, 5. 6c, 6. police – lahko, 7. 6b+, 8. police – lahko, 9. 6c, 10. 6a, 11. 6b

Kal Koritnica

Plezališče je od Bovca oddaljeno 3,5 km, od Trente pa 20 km.

V vasi Kal Koritnica lahko pustimo avto na parkiriščih ob glavni cesti Bovec - Trenta. Dostop do plezališča vodi levo mimo avtobusne postaje do vodnega korita, kjer se tudi pričenja planinska pot na Svinjak. Od vodnega korita sledimo poti kakih 5 minut, potem pa se steza odcepi levo in po petih minutah pridemo do plezališča.

Smeri so visoke med 7 in 35 metri, v treh sektorjih je opremljenih 23 smeri. Večinoma prevladujejo lažje, z ocenami od 5a do 6a, ostale segajo do ocene 7c+.

Vršič

Plezališče je v neposredni bližini vrha gorskega prelaza Vršič, tik nad potjo proti Zavetišču pod Špičkom.

Parkirišča so urejena na prelazu, do plezališča je 10 minut hoje. Za sestop po smeri z več raztežaji je priporočljiva dvojna vrv.

Smeri so visoke med 18 in 100 metri. V dveh sektorjih najdemo 35 smeri. Ocene težavnosti se gibljejo med 4b in 7b, 24 smeri je z oceno do 6b+.

Vir: 2005. Slovenija, Športnoplezalni vodnik. Sidarta.